DO MAJOR GAM (C MAJOR)


Gitar öğrenirken herkes ilk önce parça çalmak ister! Haklısınız. Ama şunu da  göz ardı etmeyin, alfabe yi bilmeden kitap okuyamayacağını bilen zihniyet, nedense konu gitar olunca bir anda saflaşır, anlamazlıktan gelir :) İyi gitar çalan sadece çalar, ama notayla bilerek ve hayal kurabilen, parçaya hayat veren kişiler şarkıları yaşar ve yaşatır. 
O yüzden biraz Gam çekmek gerekiyor:) Yada Gam çalmak!
Aşağıda verdiğim çalışmalar belirli bir seviyeye gelmiş, ama halen notayı ısrarla ilk defa görüyormuş gibi davranan öğrencilerimedir.
E hadi o zaman iş başına!
Do Major ( C major scale) gamı değişik pozisyonlarda çalışalım.






4.Sayfadaki yazıyı özellikle ekliyorum :)

Şimdi "...biz ne zaman Akorlar öğrenip hava atacağım..." diyenlere sesleniyorum! Sabrederseniz hem akorların nasıl oluştuğunu hemde akorlarla beraber güzel solaların sırrını keşfedeceksiniz!
Akor; yanlış bildiği üzere bütün tellere bangır bangır vurmak değildir. Yarinde ve zamanında tınlayan iki seste bir akordur.
Yani en az iki sesten oluşan sesler birliğine AKOR diyeceğiz.
Akorlar dizilerin ( gamların) içindeki seslerden oluşur. Gam çalmadan öğrenilen akorları ve öğrendim diyenleri " Yetmiş yaşından sonra hammalık yapmaya çalışan emeklilere. " benzetiyorum. Bünye taşımıyor yani :)
Aşağıda farkına varmadan yedi tane akor öğreneceksiniz ve bunları tek tek ezberleme hammalığı yapmak yerine, deney yapan bir laborant gibi keşfederek öğreneceğiz. Tek yapmanız gereken sabırla aşağıdaki çalışmayı çözmek.
Notaları aynı anda basın, pozisyon değişikliklerini TAB dan dikkatli takip edin, parmak numaralarına uyun, çalıştıktan sonra 10 dakika uyuyun:), kafanızda çalışmaya devam edin...

11 yorum:

Muhammet Usta dedi ki...

Hocam calısıyorum aldım.

Otostopçu Kurbağa (px7009) dedi ki...

Çalışıyorum da ezberliyebilicek miyim :)

Süleyman EKER dedi ki...

Ezberlemeye gerek yok :) Çal, çalış sonra unut. Zevkli parçaların içinde "... aaaa bu muymuş..." diyeceğiz :)

Muhammet Usta dedi ki...

Hocam hemen hemen anladım coğunu
Oktav olayını sölermısınız nedır
ve ben sunu gördum 1. oktavlar mi la re telinde bas tellerinde
2. oktavlar iste sol si mi tellerinde

Oktav olayını acıklarsanız sevinirim .)

Süleyman EKER dedi ki...

Okta latince 8 demektir. oktav ise müzikte; do dan do'ya, saydığın zaman 8 nota olur ve buna bir oktav denir. Bu diğer notalar içinde aynı şekildedir. A telindeki C dan, B telindeki C ya kadar 1. oktav, B telindeki C dan E telindeki C ya 2. oktav gibi. Gitarda bazı notalar 3 oktava kadar çıktığı gibi 2 oktavla sınırlı olan dizilerde vardır.
Umarım anlatabilmişimdir :)

Muhammet Usta dedi ki...

Anladım hocam
O yuzden c majör 1. oktavda basta 2. oktavda tizleşiyo 8 nota ılerledıgı ıcın gibi

Ayperi Tınar dedi ki...

bende aldım hocam çalışıyorum :)

Süleyman EKER dedi ki...

Kolay gelsin ayperi, bu arada sana iğrenç bir espri tavsiyesi "... I peri, who are you?..." :):):)

Ayperi Tınar dedi ki...

tavsiyeleriniz için tesekkürler hocam ama sizden öğrenebilceğim ama tek ihtiyacım olmayacak tavsiyeniz bu olacak herhalde :)

Süleyman EKER dedi ki...

O kadar kötü değildi be :)

Ayperi Tınar dedi ki...

:)

Related Posts with Thumbnails